lørdag 20. juni 2009

Reklame og troverdighet (BloggCamp)

BloggCamp '09 er i gang! Jeg er ikke der selv, men vil sende en hilsen til de medbloggere som måtte være der nå!

Man kan faktisk følge med på foredragene live på VG TV her!

Akkurat nå prater en fyr om produktblogging og etikk - ganske interessant.

Han mener også at å ha reklame på bloggen reduserer troverdigheten. Det kan jo hende, men jeg tror at det er såpass vanlig at folk flest egentlig ikke bryr seg. Det er selvfølgelig et spørsmål om hvor mye og hvor ofte, men å bare ha et par AdSense-bannere tror jeg ikke er så farlig. På den annen side tjener man svært lite på det. Akkurat nå har jeg annonser selv for å teste det ut, men kommer nok til å ta de ned etterhvert.

På den andre enden av skalaen finner man ren produktblogging med den hensikt å få folk til å klikke på en lenke for så å kjøpe et produkt. Det gir lite "kred" om man ikke fremstår som nøytal. Og som jeg har skrevet før, det er uansett fint lite penger å tjene på dette på en blogg også.

Skal du tjene godt med penger på nett, kan du lese om "bedre" måter enn blogging her: Tjene penger på nett? Ikke blogg!

Anyway, lykke til på BloggCamp folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar