torsdag 28. mai 2009

Bloggrevyen er død (?), leve Blopp!

Som jeg skrev, blir Bloggrevyen nedlagt første juli. Jeg skrev også at der ikke lenger er mulig å pinge den. I alle fall ikke manuelt; etter en liten titt ser det ut til at et par blogger har klart å snike seg inn på Bloggrevyen allikevel, blant annet Erna Solberg og Revolusjonært Roteloft som skriver om jomfruhinnen. Så kanskje de gjør enkelte unntak?

Men, som overskriften antyder, er en ny tjeneste nettopp blitt født. Blopp er en ny pingetjeneste som også gir muligheten til å stemme på innlegg. Den aggregerer saker fra Bloggarkivet, så om du pinger der kommer innlegget også inn på Blopp. Blopp sjekker imidlertid Bloggarkivet bare en gang i timen, så om du vil sende ping direkte må du registrere deg.

Les mer om Blopp og gi tilbakemelding hos Petter fra Neppe.no (som er mannen bak Blopp og som driver tjenesten på dugnad).

2 kommentarer:

  1. Jeg har installert Bloggrevyen badge på bloggen min, og ved å stemme på min egen blogg, kan jeg fremdeles pinge den på Bloggrevyen. Har vel kanskje ikke så mye å si lenger siden den legges ned om bare noen uker.

    SvarSlett
  2. Ja, det ser ut til at man fortsatt kan pinge automatisk. Legge inn saker manuelt går dog ikke.

    SvarSlett